In 7 jaar naar een toonaangevend bedrijf in de jachtbouw door een innovatieve marketingstrategie, sterke merkbeleving en conversiegerichte websites

Over VMG Group

VMG Group is een Nederlandse jachtbouwer met een passie voor perfectie. VMG realiseert dromen die de geschiedenisboeken in gaan. VMG Yachtbuilders staat bekend om hun Puffin jachten, Agile jachten en op maat gemaakte jachten. Deze jachten weten zowel de dromen van bouwer als eigenaar te overtreffen. Dat dit niet zomaar een claim is, bewijzen ze door in 2019 genomineerd te worden voor ‘Classic boat of the year 2019’ met de Spirit of Venice in de categorie ‘built in the spirit of tradition’!

Resultaten

Meer conversies en leadgeneratie door conversiegerichte websites, advertenties en het gebruik van Hubspot

Voor VMG hebben we verschillende conversiegerichte websites neergezet en advertenties gemaakt, die bezoekers uitdaagt om actie te ondernemen op de website. Door Hubspot worden leads, deals en tickets snel opgevolgd.

Een innovatie marketingstrategie met de focus op merkbeleving

Samen met VMG hebben we een innovatie marketingstrategie bedacht die zorgt voor een sterkere merkbeleving op social media & de website.

Consistente verbeteringen door een doorlopend marketing traject

Wij ondersteunen VMG bij de dagelijkse marketing werkzaamheden, waardoor we consistente verbeteringen door kunnen voeren.

Onze aanpak

De uitdaging

VMG was op zoek naar een nieuwe marketingstrategie. Hierbij moest de focus liggen op een sterke merkbeleving. Dat VMG dromen maakt die bouwer en eigenaar overtreffen, was hierbij erg belangrijk. Dit moest niet alleen zichtbaar zijn op social media, maar ook de websites. Daarnaast was het belangrijk dat er meer conversies binnen kwamen op de website.

Onze oplossing

Door het organiseren van een strategiesessie, hebben we samen met VMG een nieuwe marketingstrategie bedacht. Door deze strategie, hebben we websites kunnen bouwen die een sterke merkbeleving neerzetten. De website nodigt bezoekers uit om actie te ondernemen op de websites. De website genereert meer bezoekers en conversies door advertenties. We ondersteunen VMG bij de marketing werkzaamheden, zodat zij bezig kunnen blijven met het bouwen van nieuwe dromen.

Het proces

Allereerst zijn we het gesprek aangegaan met VMG over de huidige marketingstrategie. Hierbij zijn we uit gaan zoeken wat de kernwaarden en missie & visie van het bedrijf zijn. Met deze informatie hebben we samen een nieuwe marketingstrategie bedacht. Hierbij speelt de merkbeleving een erg belangrijke rol. Met de nieuwe marketingstrategie, zijn we gestart met het bouwen van de website van VMG Yachtbuilders. In deze website staat de merkbeleving voorop en was het erg belangrijk om te laten zien hoe bijzonder en uniek de projecten van VMG zijn.

We hebben verschillende websites voor VMG gebouwd, waaronder de website van Puffin. Puffin jachten zijn ontwikkeld door Olivier van Meer en gebouwd door VMG. Ook op de nieuwe website van Puffin speelt de merkbeleving een grote rol. Dit hebben we gerealiseerd door afbeeldingen de ruimte te geven, zodat deze volledig tot hun recht komen.

Wij ontzorgen VMG bij de dagelijkse marketing werkzaamheden. Hierbij hebben we verschillende taken. Wij helpen bij aanpassingen op de websites en het bouwen van nieuwe websites. Daarnaast ondersteunen wij bij grafische werkzaamheden, zoals nieuwsbrieven. Om meer verkeer naar de websites van VMG te genereren, zetten we advertenties op en onderhouden we deze.

Hubspot en marketing automation gaan een belangrijke rol spelen binnen het ontzorgen. Binnen de VMG group zijn wij bezig met de implementatie van sales hub, marketing hub & service hub. Sales hub gaat gebruikt worden bij het automatisch opvolgen, sorteren en afhandelen van leads. De marketing hub zetten we in om in contact te blijven met bestaande en nieuwe klanten. Daarnaast zorgen wij dat de marketing hub gebruikt kan worden om leadformulieren op de website te maken. Ook wordt de marketing hub gebruikt voor effectieve e-mailcampagnes opgezet. De sales hub gaat gebruikt worden om informatie over deals op te slaan en afspraken te maken met klanten. Wij implementeren de service hub zodat VMG effectief en snel tickets kan afhandelen. Hierbij zorgt marketing automation dat tickets bij de juiste afdeling komen, zodat deze snel en persoonlijk afgehandeld kunnen worden. Iets waar VMG grote waarde aan hecht.

Daarnaast helpen we ook bij het in kaart brengen van prestaties. Zo werken we met inzichtelijke rapportages, die tonen hoeveel gebruikers er op de website zijn, hoeveel conversies er hebben plaatsgevonden en waar deze plaats hebben gevonden. Ook maken we inzichtelijk wat de prestaties zijn van de advertenties.

Schakel Marketeers helpt ons onze marketing naar een hoger plan te tillen.

Barend Kol – VMG Group