Hoe wij jou helpen met het optimaliseren van klantbeleving

Optimaliseer de klantbeleving

Elke dag helpen wij met onze werkwijze bij het optimaliseren van de klantbeleving voor onze klanten. Daardoor ervaren hun klanten de beste merk- en aankoopbeleving. Hoe we dat doen? Door te zorgen dat marketing, sales & service samenwerken en elkaar versterken. Wij halen frictie weg die jouw klanten ervaren in het aankoopproces.

Uit onderzoek komt naar voren dat 60% van alle klanten niet meer koopt bij een bedrijf na één slechte ervaring. Klanten herinneren en delen een negatieve ervaring eerder dan wanneer dit positief is. Frictie in de aankoopbeleving is schadelijk voor je bedrijf en voor je omzet!

Wat is frictie?

Frictie zijn momenten wanneer een klant negativiteit ervaart in het aankoopproces. Dit kan zowel gebeuren voor- of nadat zij een aankoop hebben gedaan. Bijvoorbeeld bij een langzame website of een trage klantenservice.

Hierdoor is de kans groter dat jouw klanten gaan twijfelen over hun aankoop. Dit zorgt voor een grotere kans dat jouw klanten afhaken voor ze een aankoop doen, of na hun aankoop niet meer terug komen. Daardoor loop je omzet mis! Wij zorgen dat we deze twijfels wegnemen. Zo maken we van de bezoekers op jouw website, kopende klanten.

Frictie is niet iets wat alleen aanwezig is binnen jouw service afdeling. Het kan ook aanwezig zijn binnen de sales- en marketing afdeling. Of nog erger: binnen de samenwerken tussen de twee afdelingen. Hierdoor loop jij interessante leads en dus klanten mis.

Onze werkwijze voor het verwijderen van frictie en het genereren van een betere klantervaring

Wij helpen je met het overwinnen van frictie in de aankoopbeleving. Hoe we dat doen? Door proactief te handelen. Door gebruik te maken van marketing automation, zorgen we voor minder frictie die klanten kunnen ervaren. Dit doen we door slimme software te gebruiken die jou helpt om een betere klantervaring neer te zetten. Een goed voorbeeld van slimme marketing software is Hubspot. Hubspot is marketingsysteem dat de kracht van marketing automation combineert met een uitgebreid CRM systeem.

Veel bedrijven maken geen gebruik van een CRM systeem. Een CRM systeem is een platform dat data van klanten opslaat. Zoals de contactgegevens of het gedrag op de website. Hubspot heeft een krachtig CRM systeem waarbij sales, service & marketing kunnen samenwerken en elkaar versterken.

Door het gebruik van marketing automation zorgen we dat taken automatisch bij de juiste afdeling komen. Dit zijn bijvoorbeeld tickets van de klantenservice of nieuwe leads op de website. Door het CRM systeem, zien jouw medewerkers in één oogopslag alle benodigde informatie. Hierdoor worden jouw klanten sneller, beter en persoonlijk geholpen. Want; hoe persoonlijker het contact met je klanten, hoe loyaler jij jouw klanten kan maken. Dat levert je meer tevreden klanten & positieve reviews op tevreden klanten. Daarmee krijg je meer verkeer naar de website en meer omzet!