Een sterkere merkbeleving voor Bestdeal Automotive door een nieuwe strategie, positionering & de toepassing van frictieloze marketing.
We hebben samen met Bestdeal Automotive de identiteit van het bedrijf bepaald, samen een nieuwe positionering bepaald die past bij de identiteit. Door het ontwikkelen van een nieuwe marketingstrategie en het toepassen van frictieloze marketing, is er een sterkere merkbeleving gecreëerd.
Over Bestdeal Automotive
Bestdeal Automotive in Den Ham heeft meer dan 20 jaar ervaring in de autobranche en richt zich op jong gebruikte occasions. Bestdeal Automotive verkoopt auto’s in het laag tot middensegment die scherp geprijsd zijn. Met een specialisme in zuinig, betrouwbaar en compact vervoer, bieden ze een snel wisselende voorraad voor elk soort rijder.
Resultaten:
- Meer verkeer op de website & social media.
Door een duidelijke marketingstrategie en het doen van A/B testen, bezoeken meer mensen de website van Bestdeal Automotive en is komen er meer conversies op de website vanuit social media. - Minder frictie in het verkoopproces.
Door Cadar in combinatie met online betalen van Notarieel betalen hebben klanten de mogelijkheid om direct online een auto te kopen en hebben we frictie weggenomen in het klantproces. Door ActiveCampaign in te zetten worden klantvragen direct beantwoord. - Consistente verbeteringen op de website, social & portalen.
Door een marketing traject blijven we bouwen aan sterke merkbeleving, Ons marketingteam ontzorgd Bestdeal Automotive bij de marketing werkzaamheden, zodat zij zich bezig kunnen houden met waar ze goed in zijn: het verkopen van scherp geprijsde occasions!
Onze aanpak
De uitdaging
Bestdeal Automotive had niet duidelijk welke identiteit past bij het bedrijf en geen duidelijke positionering. Doordat er geen capaciteit is voor een volledige marketingafdeling, ontbrak er een duidelijke marketingstrategie en werd er weinig tijd besteed aan marketing.
Onze oplossing
Door het organiseren van identiteit, positionerings en strategie sessies, hebben we een duidelijke identiteit voor Bestdeal Automotive in kaart kunnen brengen. Met deze informatie is er een nieuwe positionering bepaald en een marketingstrategie die past bij de identiteit en nieuwe positionering. Door de toepassing van ActiveCampaign & Notarieel betalen in combinatie met Cadar, zijn er minder drempels in het aankoopproces.
Het proces
We zijn gestart met een identiteitssessie. De eerste vraag die we hierbij gesteld hebben is: Wie vertrouwt een autoverkoper? Bestdeal Automotive verkoopt auto’s in het laag tot middensegment zoals vele anderen, maar bij Bestdeal Staat het plezier waarmee dat gebeurd voor op! De communicatie gebeurt vaak met een kwinkslag. Daar moet je als klant maar tegen kunnen. Twentse humor is de norm, Twentse betrouwbaarheid gelukkig ook.
Dit was niet duidelijk terug te vinden in de identiteit, positionering & communicatie uitingen.
Allereerst hebben we gekeken naar de positionering van Bestdeal Automotive, door de doelgroep in kaart te brengen en een concurrentie analyse te maken. Door deze informatie samen te voegen in de positioneringsmatrix, is de nieuwe positionering tot stand gekomen.
De focus ligt hierbij op:
- De regio
- Online
- Humor
- Betrouwbaarheid
De nieuwe identiteit is ontwikkeld door middel van een identiteitsessie. Samen met een SWOT analyse en het analyseren van de kernwaarden, is er een nieuwe identiteit gevormd.
Met bovenstaande informatie is er een nieuwe marketingstrategie gevormd, die de beloftes en kernwaardes van Bestdeal centraal zet. Door een marketingtraject ondersteunen en ontzorgen we Bestdeal Automotive bij de uitvoering van marketing.