Van 350 auto’s in 2013 naar 950 auto’s in 2016, dankzij een nieuwe klantgerichte aanpak
Door het actief binnenhalen van online leads en klanttevredenheid voorop te stellen is er een forse groei gerealiseerd. We zijn van showroom naar online showroom naar online autoverkoop gegaan voor de klant van de toekomst.
Over Auto Siero
Auto Siero is een autobedrijf uit Kraggenburg dat zich al meer dan 30 jaar bezig houdt met de in-en verkoop van “ex-lease” auto’s. Ze hebben zich in de jaren ontwikkeld tot een wagenpark met een rijke selectie aan merken en behoren tot de 5 goedkoopste autodealers van Nederland.
Resultaten:
- Verkopen per jaar
van 350 naar 950 auto’s - Voorraad
Van 65 naar 120 auto’s - Sta-dagen
gemiddeld 50% korter.
Onze aanpak
De uitdaging
Het vinden van groeimogelijkheden waarin de klant centraal staat.
Onze oplossing
Het ontwikkelen van een vernieuwde klantgerichte aanpak door middel van een nieuwe strategie. In deze strategie speelt merkbeleving een belangrijke rol. Door inzichten te krijgen in waar Auto Siero voor staat, hebben we een nieuwe strategie bedacht. Hierbij staan klanten centraal.
Het proces
Wij zijn bij Auto Siero van start gegaan met een vernieuwende klantgerichte aanpak.
We hebben ons als eerste de vraag gesteld: wie vertrouwd er nu eigenlijk een auto verkoper? En vervolgens:
Wat als Auto Siero nu dat autobedrijf wordt dat je kan
vertrouwen?
Die vraag was de leidraad voor de ontwikkeling van de websites van Auto Siero, de online campagnes die we ontwikkeld hebben en de drie unique selling points waar Auto Siero voor staat:
Volledige transparantie in het verkoopproces, van inkoop tot aflevering
Auto Siero behoort altijd tot de 5 goedkoopste van Nederland, dit kan gecontroleerd worden op gaspedaal.nl
Auto Siero lost eventuele ongemakken samen met de klant op
Door het actief binnenhalen van online leads en klanttevredenheid voorop te stellen is de forse groei gerealiseerd. We zijn van showroom naar online showroom naar online autoverkoop gegaan voor de klant van de toekomst.