Een hotel dat zegt: in ons hotel bent u van harte welkom. Een school die schrijft: bij ons staat de leerling centraal. Wat doet dat met je? Ben je je koffer al aan het pakken om meteen een nachtje te boeken in dat bijzondere hotel? Heb je je kinderen direct ingeschreven voor die speciale school? Niet hè. Het zijn allebei MENEBVN-teksten. Je ziet ze overal. Van die dooddoeners waarvan je kunt zeggen: Moest Er Nog Eens Bijkomen Van Niet.
Een paar voorbeelden op een rij
School: Bij ons staat de leerling centraal.
Aannemer: Wij leveren kwaliteit.
Hotel: U bent welkom.
Ziekenhuis: Alles voor uw gezondheid.
Winkel: Onze medewerkers zijn gemotiveerd.
Accountant: Verstand van cijfers.
Kapper: Wij knippen jouw haar.
Verzekeraar: Verzekeren, ons vak.
Evenementenbedrijf: Uw partner in evenementen.
Garagebedrijf: Het nieuwste gereedschap.
Wat valt je op?
Deze beweringen zijn wel heel erg vanzelfsprekend. Natuurlijk staat de leerling centraal op een school. En geen enkele aannemer zal beweren dat hij geen kwaliteit levert.
Wij zeggen dan: “Moest er nog eens bijkomen van niet!”
De lezer denkt: Ja logisch toch? Is dat alles wat je te melden hebt?
Hoe schrijf je dan wel goede teksten?
Voorkom dat je iets schrijft wat te vanzelfsprekend is om als bijzonder te vermelden. Dus zeg als verzekeraar niet: “Verzekeren is ons vak.” Dat mogen we toch wel hopen van een verzekeraar. Anders gaat er iets niet helemaal goed.
School: Bij ons staat de leerling aan het roer.
Aannemer: Wij bouwen huizen waar jij gelukkig van wordt.
Hotel: Je bent elk uur van de dag welkom.
Ziekenhuis: Gezondheidszorg met een plus.
Winkel: Ons team, jouw rots in de branding!
Accountant: Verstand van jóúw cijfers.
Kapper: Lekker in je haar!
Verzekeraar: Glasheldere zekerheid.
Evenementenbedrijf: Feesten die jouw gasten bijblijven.
Garagebedrijf: Wij leggen jouw auto in de watten.
Iemand nodig die met je meedenkt over wat jij kan delen?
Wij helpen je graag in de ontdekkingstocht naar wat jou uniek maakt!