02 september, 2021

Inhaaktips oktober 2021

De naam oktober komt van octo, het Latijnse woord voor acht. Oktober was namelijk volgens de Romeinse kalender oorspronkelijk de achtste maand van het jaar. Nu denk je waarschijnlijk: huh, oktober is toch de tiende maand? Yes, maar ooit, heel lang geleden, was het de achtste maand van het jaar. Iets met het Romeinse kalenderjaar. Maar goed, we hebben weer wat inhakers voor je verzameld! Kijk je mee?

Schakel Marketeers
2 - 4 min. read
Social media

Alle inhakers van oktober 2021 op een rij

  • 1 oktober: Dag voor Jezelf
  • 1 oktober: Internationale Dag van de Koffie
  • 2 oktober: Leidens Ontzet
  • 4 oktober: Dierendag
  • 4 oktober: Internationale Huurdersdag
  • 5 oktober: Dag van de Leraar
  • 6 oktober: Verjaardag Instagram
  • 8 oktober: World Erg Day
  • 11 oktober: Coming-Out Day
  • 13 oktober: ADE
  • 13 oktober: International Suit Up Day
  • 15 oktober: Dag van het Handen Wassen
  • 16 oktober: Dag van de Baas
  • 17 oktober: Marathon van Amsterdam
  • 22 oktober: CAPSLOCKDAG
  • 24 oktober: Schoonmoederdag
  • 25 oktober: World Pasta Day
  • 29 oktober: Dag van het internet
  • 30 oktober: Dag van de Checklists
  • 31 oktober: Wintertijd
  • 31 oktober: Halloween

Routekaart met tips

En we helpen je graag nog een handje. Want ja, we zijn gewoon hartstikke leuk! 

1. Begin met een strategie

Want af en toe zomaar iets posten, daar heb je niks aan. Wat wil je bereiken met social media? Meer merkbekendheid, interactie of juist meer verkeer naar je website? Het kan allemaal. Maar zorg er wel voor dat elke post een duidelijk doel heeft. Eentje die bijdraagt aan je strategie. 

2. Vaste rubrieken

Denk als een bladenmaker. Maak gebruik van vaste thema’s. Een blog die maandelijks terugkomt. Of de tip van de week. Kies hierbij voor een verrassende vorm. Denk aan #dilemmadinsdag, Willem weet Raad of de 10 tips van Tim. Zorg ervoor dat je op een aantal vaste momenten iets deelt. Weten je volgers gelijk wanneer ze iets van je kunnen verwachten. 

3. Vul de kalender in

Met de strategie en vaste rubrieken in je achterhoofd vul je de contentkalender in. Het liefst een maand van tevoren. Zo heb je genoeg tijd om alles uit te werken en in te plannen. Hoef je niet meer te stressen over wat je vandaag weer eens moet posten. 

4. Teksten en beelden

De planning is er. De onderwerpen staan. Maar dan… Want met alleen een planning ben je er nog niet. Je moet nog wel teksten schrijven en beelden maken. Je content moet passen bij de beleveniswereld van je volgers en de kanalen waarop je post. En natuurlijk met de apparaten waarop mensen je content zien. Tip: zorg dat de eerste zin spot on is. Trek je gelijk de lezer in je verhaal.

5. Posten maar!

En dan is het tijd om te posten! Zoek uit op welke dagen en tijden jouw volgers actief zijn. Zodat je volgers jouw berichten ook echt zien. Het is toch zonde als jij al die moeite steekt in je berichten en maar een paar mensen je bericht zien?

6. Meten is weten

Misschien een beetje cliché, maar het is echt zo. Kijk welke berichten het goed doen. Zijn het berichten uit een bepaalde rubriek of dagen? Neem het mee in je contentplanning voor de volgende maand. 

7. Wij zijn er voor je

Vind je het lastig om zelf een goede strategie te bedenken, berichten te schrijven of beelden te maken? Wij zijn er voor je!