01 april, 2021

Inhaaktips mei 2021

Meimaand bloeimaand. Wil jij bloeien op social media? Haak in! We hebben alle inhakers van mei voor je op een rij gezet. Handig toch?

Schakel Marketeers
2 - 4 min. read
Social media

Alle inhakers van mei 2021 op een rij

  • 1 mei: Dag van de Arbeid
  • 1 mei: No Pants Day
  • 2 mei: Dag van de Lach
  • 3 mei: Dag van de Persvrijheid
  • 4 mei: Dodenherdenking
  • 4 mei: Star Wars Day
  • 5 mei: Bevrijdingsdag
  • 5 mei: Handhygiëne Dag
  • 5 mei: Verjaardag LinkedIn
  • 8 mei: No Socks Day
  • 8 mei: Nationale Molendag
  • 8 mei: World Fair Trade Day
  • 9 mei: Moederdag
  • 9 mei: Europe Day
  • 10 mei: Offline Dag
  • 12 mei: Suikerfeest
  • 13 mei: Hemelvaartsdag
  • 15 mei: World Family Day
  • 16 mei: International Day of Light
  • 17 mei: Verjaardag Koningin Maxima (1971)
  • 20 mei: Fiets naar je Werk Dag
  • 21 mei: Pizza Party Day
  • 23 mei: Eerste Pinksterdag
  • 24 mei: Tweede Pinksterdag
  • 26 mei: Europa League Final (Gdansk)
  • 28 mei: International Hamburger Day
  • 29 mei: Champions League Final (Istanbul)
  • 31 mei: World No Tobacco Day
  • 31 mei: Memorial Day

Routekaart met tips

En we helpen je graag nog een handje. Want ja, we zijn gewoon hartstikke leuk! 

1. Begin met een strategie

Want af en toe zomaar iets posten, daar heb je niks aan. Wat wil je bereiken met social media? Meer merkbekendheid, interactie of juist meer verkeer naar je website? Het kan allemaal. Maar zorg er wel voor dat elke post een duidelijk doel heeft. Eentje die bijdraagt aan je strategie. 

2. Vaste rubrieken

Denk als een bladenmaker. Maak gebruik van vaste thema’s. Een blog die maandelijks terugkomt. Of de tip van de week. Kies hierbij voor een verrassende vorm. Denk aan #dilemmadinsdag, Willem weet Raad of de 10 tips van Tim. Zorg ervoor dat je op een aantal vaste momenten iets deelt. Weten je volgers gelijk wanneer ze iets van je kunnen verwachten. 

3. Vul de kalender in

Met de strategie en vaste rubrieken in je achterhoofd vul je de contentkalender in. Het liefst een maand van tevoren. Zo heb je genoeg tijd om alles uit te werken en in te plannen. Hoef je niet meer te stressen over wat je vandaag weer eens moet posten. 

4. Teksten en beelden

De planning is er. De onderwerpen staan. Maar dan… Want met alleen een planning ben je er nog niet. Je moet nog wel teksten schrijven en beelden maken. Je content moet passen bij de beleveniswereld van je volgers en de kanalen waarop je post. En natuurlijk met de apparaten waarop mensen je content zien. Tip: zorg dat de eerste zin spot on is. Trek je gelijk de lezer in je verhaal.

5. Posten maar!

En dan is het tijd om te posten! Zoek uit op welke dagen en tijden jouw volgers actief zijn. Zodat je volgers jouw berichten ook echt zien. Het is toch zonde als jij al die moeite steekt in je berichten en maar een paar mensen je bericht zien?

6. Meten is weten

Misschien een beetje cliché, maar het is echt zo. Kijk welke berichten het goed doen. Zijn het berichten uit een bepaalde rubriek of dagen? Neem het mee in je contentplanning voor de volgende maand. 

7. Wij zijn er voor je

Vind je het lastig om zelf een goede strategie te bedenken, berichten te schrijven of beelden te maken? Wij zijn er voor je!