1. Binnenkomen met impact
Een magazine is dé manier om je organisatie aantrekkelijk te presenteren. Je etaleert je werk op een manier die minder commercieel overkomt en brengt je boodschap op een beklijvende manier over. Met een magazine laat je een blijvende indruk achter. Letterlijk, als het op de deurmat valt of als weggever na een gesprek. Zo breng jij jouw bedrijf onder de aandacht op een vriendelijke en betrouwbare manier. Met een magazine kun je echt de tijd pakken om je verhaal te vertellen. Om lezers erin te trekken. En te raken. Als je dat lukt, is de kans vele malen groter dat je de lezer ook in actie kunt zetten. Daarnaast komt een foto of tekst op papier veel meer binnen bij de lezer omdat het tastbaar is. Dat maakt indruk.
2. Blijvende bron van kennis, inspiratie en informatie
Berichten op social media, een blog of een online nieuwsbrief; ze vervliegen razendsnel. Jouw boodschap dus ook. Print heeft een lange houdbaarheidsdatum en wordt gezien als betrouwbaar medium. Mensen nemen de tijd om het te lezen en gaan er vaak ook echt voor zitten. Daarnaast heeft een magazine een bewaarfunctie. Je legt hem weg, leest hem weer verder of deelt hem met een gezinslid, collega of bezoeker. En zeg zelf: een papieren blad leest toch veel lekkerder dan vanaf een beeldscherm?
3. Meer beleving, status en waarde
Mooi papier, een glanzende cover, iets waarin je lekker kunt bladeren… Een fysiek magazine is één en al beleving voor onze zintuigen. En omdat we bij fysieke producten meer het gevoel van ‘ownership’ hebben, vinden we deze producten waardevoller dan digitale producten. Een magazine maken en laten drukken, doe je niet zomaar. Mensen zien dat er tijd en moeite in zit en voelen de waarde van de inhoud. Dit vergroot het gevoel van betrouwbaarheid en professionaliteit van jouw organisatie.
4. Magazine voelt als cadeautje
Als je een magazine opstuurt, weggeeft of in een goody bag stopt, voelt dit voor de ontvanger als een attentie. De ontvanger heeft iets gekregen van waarde en zal dat daarom ook zo beoordelen, mits het magazine relevant is voor de ontvanger. Het werkt vooral goed op momenten waarop de ontvanger in een oriënterende fase zit of net die extra overtuiging nodig heeft. Denk aan een leerling uit groep 8 die een open huis van een middelbare school bezoekt en als bedankje een tasje krijgt met een burgklasmagazine. Vol leuke informatie, interviews en grappige feitjes over zijn school en geschreven vanuit zijn perspectief. Daarnaast maakt een magazine speciale gelegenheden meer dan alleen een moment in de tijd. Denk bijvoorbeeld aan een jubileum, zoals het 50-jarige bestaan van een bedrijf of een event die je organiseert of waaraan je deelneemt. Met een magazine geef je er extra schwung aan.
5. Bundel krachten: combineer offline en online
Gebruik het beste van twee werelden en combineer offlinemiddelen met online marketing. Zo creëer je meer awareness en herkenning als je jouw boodschap op meerdere plekken laat zien. De kans is dan groter dat men wat met die boodschap doet. Laat mensen bijvoorbeeld het magazine aanvragen via social media of een e-mailcampagne. Of andersom: verwijs via het magazine naar een vervolgverhaal, een aanmeldpagina of online actie. Dit levert je weer rijke data op!
Wanneer maak je een magazine?
Wanneer niet? Of je nu je jouw producten of diensten extra in de schijnwerpers wil zetten bij een bepaalde doelgroep of iets te vieren hebt: een magazine biedt altijd meerwaarde. Denk aan een inspiratiemagazine voor je interieurwinkel of een magazine voor het 500-jarig bestaan van je gemeente bijvoorbeeld of zet een glossy in ter promotie van een evenement of beurs.
- Relatiemagazine
- Sociaal jaarverslag
- Productcatalogus
- Look book
- Inspiratiemagazine
- Personeelsblad
- Jubileummagazine
- Event- of beursmagazine
- Sponsorblad
Benieuwd hoe wij jouw merk kunnen laten shinen in een prachtig magazine? Neem contact met ons op. We vertellen graag waar jouw kansen liggen.